سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه DVR چیست | نکات خرید دستگاه DVR

یکی از اجزا یک سیستم دوربین مداربسته دستگاه ضبط کننده تصاویر یا همان DVR است. وظیفه دستگاه دی وی آر پخش و ضبط تصاویر گرفته شده توسط دوربین مداربسته است.دستگاه DVR برای دوربین های آنالوگ کاربرد دارد که کابل از طریق فیش BNC به دی وی آر وصل می شوند. در این مقاله می خواهیم بدانیم دستگاه DVR چیست و مزایا دستگاه DVR را بررسی کنیم پس با مجله تخصصی کاشانه مدرن همراه باشید.

 منبع :  کاشانه مدرن

دستگاه DVR چیست

DVR مخفف عبارت Digital Video Recording است که به معنی ضبط کننده دیجیتالی ویدیو است. DVR مرکز کنترل یک سیستم دوربین مداربسته است. زمانی که تصاویر توسط دوربین گرفته و از طریق کابل به DVR انتقال می یابد، دستگاه دی وی آر تصاویر را دریافت کرده و یک فایل دیجیتال ویدیو تولید و پخش می کند. DVR توسط هارد اینترنالی که در آن قرار میگیرد تصاویر دریافتی را ضبط نیز می کند. دستگاه دی وی آر شامل پورت های ورودی و خروجی متعددی هستند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

نکات خرید دستگاه DVR چیست

شرکت های مختلف انواع مدل هلی DVR را با قابلیت ها و امکانات مختلف تولید کرده اند. حال شما باید با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین انتخاب را انجام دهید. ما در این مقاله به بررسی این نکات خواهیم پرداخت تا به راحتی بهترین دستگاه DVR مورد نیاز خود را خریداری کنید. البته مجموعه کاشانه مدرن برای شما عزیزان این امکان را فراهم نموده که با تماس با کارشناسان این مجموعه به صورت کاملا رایگان شما را در این امر یاری دهند تا بهترین انتخاب را با توجه نیاز خود خریداری کنید.

 

[box type=”blue”]برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید.[/box]

 

تعداد دوربین قابل پشتیبانی

تعداد کانال ها و دوربین های پشتیبانی توسط دستگاه DVR تعداد مشخصی است و بیشتر از آن را نمی تواند پشتیبانی کند. این تعداد 4، 8، 16 و 32 کانال است یعنی شما هر مدل DVR که خریداری کنید تعداد کانال های پشتیانی آن یکی از این اعداد است. چنانچه تعداد دوربین های مورد نیاز شما 6 عدد دوربین است به هیچ وحه شما نباید یک دستگاه 4 کانال خریداری کنید و اگر که دستگاه 16 کانال را نیز خریداری کنید برای شما صرفه اقتصادی ندارد پس بهترین گزینه برای شما خرید یک دستگاه ‌DVR 8 کانال است.

 

رزولوشن تصویر

دستگاه های DVR از رزولوشن های مختلفی پشتیبانی می کنند. امروزه برخی دوربین ها تصاویر 4K را نیز ضبط می کنند. همگام خرید DVR باید به این نکته توجه کنید که دستگاه دی وی آر شما توانایی پشتیبانی از رزولوشن تصویر دوربین خریداری شده را داشته باشد. چنانچه دوربین و DVR از نظر رزولوشن تصویر همخوانی نداشته باشند سیستم مداربسته شما بازدهی کامل نداشته و دستگاه DVR توانایی استفاده از تمام ظرفیت دوربین و کیفیت تصویری که دوربین تصاویر را ضبط می کند را ندارد. عملا هزینه ای که برای یک سیستم دوربین مداربسته با کیفیت کرده اید بیهوده بوده است. پس حتما هنگام خرید دوربین مداربسته حتما به این نکته توجه کنید.

 

پورت های خروجی تصویر

دستگاه های DVR امرزوی بر خلاف مدل های قدیمی دارای خروجی اصویر VGA و HDMI هستند. نمایشگرهای امروزی دارای پورت های VGA و HDMI هستند. توجه کنید نمایشگر و دستگاه DVR شما حداقل از یکی از این پورت ها پشتیبانی کنند. چنانچه سیستم مداربسته شما رزولوشن بالایی دارد به شما پیشنهاد می کنیم نمایشگر شما حتما دارای پورت HDMI باشد تا با بهترین کیفیت تصویر ممکن تصاویر برای شما پخش شود.

 

هارد دیسک قابل پشتیبانی

دستگاه DVR به صورت خام است و هیچگونه هاردی برای ضبط تصاویر ندارد پس شما باید یک هارد اینترنال به صورت جداگانه خریداری کنید. هارد وظیفه ذخیره تصاویز ضبط شده را بر عهده دارد که به شما این امکان را میدهد تصوایر ضبط شده قدیمی را بازیابی کرده و مشاهده کنید. هرچه تصاویر با کیفیت تر و رزولوشن بالاتری داشته حجم آن ها بیشتر می شود و فضای بیشتری را از هارد را اشغال می کند. پس شما نیاز به یک هارد با ظرفیت بیشتر خواهید بود. هر حجم هارد دسیک DVR بیشتر باشد تصاویر مدت زمان بیشتری از تصاویر را در خود ذخیره می کند. البته هنگام خرید هارد به این نکته توجه کنید که DVR ها تا حجم مشخصی از هارد دیسک ها را پشتیبانی میکند. به صورت مثال از دستگاه DVR شما تا 6 ترابایت هارد پشتیبانی میکند شما نباید یک هارد 8 ترابایتی خریداری کنید.

 

بیشتر بخوانید:   راهنمای خرید دوربین مداربسته | چه دوربین مداربسته ای بخریم

 

قابلیت اتصال به شبکه

امرزوه بیشتر افراد تصاویر دوربین مداربسته خود را از طریق تلفن همراه و اینترنت خود مشاهده می کند. چنانچه خواهان استفاده از ای تکنولوژی هستید باید توجه کنید دستگاه DVR شما دارای پورت RJ-45 یا همان LAN باشد تا دستگاه شما توانایی وصل شدن به اینترنت را داشته باشد.

 

Motion Detection (تشخیص حرکت)

امروزه دستگاه DVR پیشرفته از یک قابلیت بسیار خوب به نام تشخیص حرکت پشتیبانی می کند. این قابلیت به این صورت است که دستگاه DVR به صورت 24 ساعت فیلم ها را ضبط نمی کند. بلکه در صورت حرکت جسم در مقابل دوربین مداربسته. دستگاه اقدام به ضبط تصاویر می کند. این قابلیت باعث می شود هارد بیهوده پر نشده و مدت زمان بیشتری تصاویر را در خود نگهداری کند.

 

فرمت فایلهای ضبط شده بر روی هارد دیسک

این فرمت ها باعث می شود حجم فایل ضبط شده کاهش چشمگیری داشته باشد و فضای هارد دیرتر پر می شود. ترتیب بندی این فرمت ها از کم ترین حجم به این ترتیب است: 1. H.265 2. H.264 3. MPEG . برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله فرمت فشرده سازی H.265 چیست را مطالعه فرمایید.

 

سخن آخر

در مقاله دستگاه DVR چیست سعی کردیم تمام نکاتی که برای خرید یک دستگاه DVR لازم و ضروری است را برای شما گرد آوری کنیم. اگر سری به وبسایت های فروش دوربین های مداربسته و بازار بزنید با انواع دوربین های با امکانات مختلف روبرو خواهید که این امر باعث می شود انتخاب برای شما سخت تر شود. پیشنهاد کاشانه مدرن به شما عزیزان این است که حتما از یک کارشناس در این حوزه مشاوره بگیرید تا بهترین بازدهی از یک سیستم مداربسته با توجه به نیاز خود را داشته باشید و همچنین هزینه گزافی را برای خرید یک سیستم مداربسته متحمل نشوید.